Sharepoint
SharePoint jest wielozadaniową platformą, pozwalającą na zarządzanie i zabezpieczanie stron internetowych oraz różnego rodzaju plików i dokumentów importowanych pomiędzy serwerem a Klientem.
Dodatkowo umożliwia współpracę i integrację pomiędzy sobą serwerów sieciowych oraz zawartych w nich repozytoriach danych.
Microsoft SharePoint może pełnić też rolę platformy deweloperskiej, za pomocą której webmasterzy mogą rozbudowywać swoje aplikacje.

Zalety korzystania z Sharepoint:
- Zgodność interfejsu z interfejsami innych aplikacji Microsoftu.
Sharepoint jest zintegrowany ze wszystkimi aplikacjami biurowymi Microsofta.
Pozwala to na uproszczenie korzystania z zasobów, procesów i danych biznesowych.
Znajomość interfejsu z innych aplikacji Microsofta pozwala na szybkie i proste wdrożenie. - Zwiększenie wydajności pracy.
Dzięki modułom do inicjacji, śledzenia i raportowania zadań będą mogli Państwo sprawniej i lepiej monitorować postępy pracy. Dzięki temu mogą Państwo na bieżąco rozdzielać zadania i dysponować czasem. - Łatwe zarządzanie, zmienianie zawartości i wersjonowanie dokumentów.
Użytkownicy i autorzy mogą swobodnie tworzyć zawartość i przesyłać do zatwierdzenia. Moduł pracy grupowej nad wspólnymi aplikacjami uniemożliwi przypadkowe nadpisanie pliku. Dodatkowo otrzymujemy informacje o tym, czy nad plikiem, który edytujemy, ktoś inny pracuje. Każda zmiana w plikach jest śledzona. Użytkownicy mają nadawane uprawnienia i dostęp do odpowiednich zasobów. Dzięki temu nikt niepowołany niedostanie się do plików. - Sharepoint wspiera komunikację i prace zespołową.
Wewnętrzny komunikator pozwoli Państwa pracownikom na lepszą komunikacje i zgranie w realizacji projektu. - Łatwe wyszukiwanie.
Wyszukiwanie w Sharepoint jest proste i umożliwia wyszukanie plików, osób, zadań projektów, a także notatek kalendarza. Moduł automatycznie poprawi też literówki i wyświetli najważniejsze i najczęściej wyszukiwane pozycje z zapytania. - Przechowywanie starszych wersji plików.
Dzięki wersjonowaniu dokumentów, dostęp do starszych dokumentów nie jest problemów.
Sharepoint na bieżąco tworzy kopie zapasowe Państwa plików. Pozwala to na szybki i łatwy dostęp do każdej wersji pliku. - Łatwe podejmowanie decyzji.
Sharepoint posiada moduł ankiet i sond pozwalający w łatwy sposób poznać opinie i poglądy Państwa pracowników.
Kreator pozwoli w łatwy i prosty sposób przygotować pytania i formaty odpowiedzi.
Moduł pozwoli również na przeprowadzenie szybkiej burzy mózgów oraz dyskusji grupowej z różnych lokalizacji.